مدیركل انتقال خون استان تهران اعلام كرد اخطار روند کاهشی رجوع تهرانی ها برای اهدای خون

به گزارش آنی غذا، مدیرکل انتقال خون استان تهران با هشدار نسبت به استمرار روند کاهش اهدای خون در پایتخت باتوجه به تعطیلات آخر شهریورماه و همین طور بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، اظهار داشت: ادامه روند فعلی اهدای خون می تواند ذخایر خونی را تحت تاثیر قرار دهد.
دکتر سید منتظر شبر در گفتگو با ایسنا، درباره میزان رجوع تهرانی ها برای اهدای خون اظهار داشت: روند کاهش رجوع برای اهدای خون در پایتخت ادامه دارد و روزهای نخست مهر ماه هم مزید بر علت شده و رجوع مردم برای اهدای خون را تحت تأثیر قرار داده است. با عنایت به وضعیت رجوع برای اهدای خون، از مردم می خواهم که برای اهدای خون به پایگاه های خون مراجعه نمایند.
وی با اشاره به اینکه میزان توزیع خون در مراکز درمانی نسبت به اهدای خون بیشتر است، توضیح داد: هم اکنون، توزیع واحدهای خون نسبت به اهدای خون بیشتر است؛ به نحوی که برآوردها مبین اینست میزان توزیع واحدهای خون در مراکز درمانی نسبت اهدای خون به شکل روزانه ۳۰۰ واحد بیشتر است.
مدیرکل انتقال خون استان تهران ضمن اشاره به لزوم رجوع برای اهدای خون اظهار داشت: رجوع برای اهدای خون یک امر ضروریست و مردم نباید تصور کنند که اهدای خون یک امر فوق برنامه است. تمام اشخاصی که می توانند خون اهدا کنند در نظر داشته باشند که امکان دارد در هر لحظه خود یا یک نفر از اعضای خانواده آنها امکان دارد به خون نیاز داشته باشد. اگر شرایط کنونی اهدای خون ادامه دار باشد ذخایر خونی تحت تأثیر قرارمی گیرد.
وی تصریح کرد: نکته مهم و اساسی اینست که خون برای عمل های جراحی ضروریست و هیچ جایگزینی ندارد.