معاون بهداشت وزارت بهداشت: از تجارب کرونا، برای جوانی جمعیت و نظام ارجاع استفاده می کنم

به گزارش آنی غذا، معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلان اینکه دو موضوع «جوانی جمعیت» و «پزشکی خانواده و نظام ارجاع» به عنوان ماموریت اصلی وزارت بهداشت تعریف شده، اظهار داشت: از تجارب و سختی های دوران کرونا برای این دو مقوله استفاده می کنم.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی در آیین معارفه معاونت بهداشت وزارت بهداشت که بامداد امروز، سه شنبه، ۱۰ مهر ماه برگزار گردید، اظهار داشت: بر طبق اسناد بالادستی، تاکیدات مقام معظم رهبری، اهتمام ریاست جمهور و دیدگاه وزیر بهداشت؛ نقشه راهی پیش رو داریم. بهداشت نسبت به سایر حوزه های سلامت متفاوت می باشد و ثمره بسیار خوبی دارد. برخی بدنبال دستاوردهایی هستند که نتایج سریع داشته باشد اما باید به این مساله اشاره نمود که به عنوان مثال افزایش یک سانتی متری قد خردسالان برمبنای یک برنامه به کوشش های ۱۰ ساله نیاز دارد.
وی با اعلان اینکه نظام شبکه بهداشتی به خوبی کارکرده اما به توسعه نیاز دارد، اظهار داشت: می بایست در راه ایجاد شبکه بهداشتی پویا حرکت نماییم. می بایست شبکه نظام بهداشتی قدیمی کشور را در راه پیشرفت قرار دهیم. همین طور وزیر بهداشت بر موضوع جوانی جمعیت و پزشکی خانواده بسیار اصرار کرد و این مسائل در اسناد بالادستی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
رئیسی با اعلان اینکه بااینکه شرایط سختی را در دوران کرونا سپری کردیم اما از آن دوران بسیار آموختیم، اظهار داشت: من به وزارت بهداشت بازگشتم و در نظر دارم که از تجارب و سختی های دوران کرونا برای جوانی جمعیت و نظام ارجاع استفاده کنم. مسئولیت اجرای امور را در دست گرفته ام و خواهان پشت میز نشستن نیستم بلکه بدنبال اقدام و عمل هستم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار داشت: حوزه بهداشت، جزو موفقیت های جمهوری اسلامی و جزو افتخارات کشور است. اگر سایر حوزه های کشور مانند حوزه بهداشتی کشور عمل می کردند، به موفقیت های بیشتری نائل می آمدیم.
وی با اشاره به ۲ ماموریت اساسی وزارت بهداشت اظهار داشت: دو موضوع «جوانی جمعیت» و «پزشکی خانواده و نظام ارجاع» به عنوان ماموریت اصلی وزارت بهداشت تعریف شده است. موضوع جوانی جنعیت بسیار اهمیت دارد؛ اگر به موضوع جوانی جمعیت توجه نکنیم، جمعیت کشور طی ۴۰ سال آینده به ۴۲ میلیون نفر می رسد.
معاون بهداشت اشاره کرد: حوزه بهداشت علاوه بر سلامت مردم به موضوع جوانی جمعیت توجه می کند. بطور قطع، تیم وزارت بهداشت دولت چهاردهم با هدایت دکتر ظفرقندی به موفقیت می رسد و بطور قطع موفق می شود.

منبع: