رئیس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان: میانگین زمان رسیدن اورژانس اصفهان ۱۰ دقیقه است

به گزارش آنی غذا، اصفهان رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت: زمانی با اعلان اینکه میانگین زمان رسیدن اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه در استان اصفهان ۱۰ دقیقه است که نسبت به گذشته ۲ دقیقه کم شده است، اظهار داشت: گاهی مواقع تعدادی از مشکلات خودرویی و جاده ای موجب می شود حضور تکنسین های اورژانس در محل حادثه با تأخیر مواجه شود.

محسن زمانی، امروز(سه شنبه، ۲۰ شهریور) در حاشیه بازدید از مرکز اورژانس ۱۱۵ زواره در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: یکی از چالش های اصلی اورژانس در شهرستان اردستان کمبود نیروی انسانی است که سبب شده برخی از پایگاه های جاده ای نیمه تعطیل شود. همین طور فرسودگی ناوگان آمبولانس از دیگر مشکلات مراکز اورژانس این شهرستان است که امیدواریم با جلب مشارکت بیشتر خیران در بازسازی آمبولانس های فرسوده در آینده شاهد افزایش رضایتمندی از خدمات فوریت های پزشکی باشیم.

وی اضافه کرد: باتوجه به درخواست اورژانس شهرستان یک دستگاه موتورلانس به اورژانس مرکز شهرستان اختصاص داده می شود و تلاش خواهیم کرد کمبود نیروی انسانی این شهرستان تقویت شود تا همکاران ما بتوانند پایگاه های جاده ای روستای شهراب و نیسان را فعال تر نگه دارند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت: حالا بالاتر از ۶۰۰ دستگاه آمبولانس در استان اصفهان وجود دارد ولی فقط ۳۰۰ دستگاه آن در اختیار اورژانس ۱۱۵ قرار دارد که باید برای مابقی آن یک مدیریت واحد در نظر گرفته شود.

میانگین زمان رسیدن اورژانس اصفهان ۱۰ دقیقه است

زمانی با اعلان اینکه میانگین زمان رسیدن اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه در استان اصفهان ۱۰ دقیقه است که نسبت به گذشته ۲ دقیقه کم شده است، اظهار داشت: گاهی مواقع تعدادی از مشکلات خودرویی و جاده ای موجب می شود حضور تکنسین های اورژانس در محل حادثه با تأخیر مواجه شود.

وی اشاره کرد: اورژانس استان اصفهان به لحاظ زمان رسیدگی به مصدومان حادثه، ۸۳ درصد کیفیت بهتری پیدا کرده است و مابقی این مقدار در دسترس نیروهای اورژانس نیست و باید کسری آنرا در فرسودگی ناوگان و موارد دیگر جستجو کرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان اظهار داشت: با بررسی های انجام شده بالاتر از ۴۱ درصد از درخواست مردم از اورژانس اصفهان اورژانسی نیست و بیشتر موارد درخواست برای دریافت خدمات غیر اورژانسی است ولی نمی توانیم پاسخگوی تماس مردم نباشیم بلکه باید فرهنگ امدادخواهی در میان مردم تقویت شود.

زمانی بیان کرد: حالا سرانه پایگاه های اورژانس اصفهان به تناسب جمعیت از حد نرمال بالاتر است ولی اگر قرار باشد به انتظارات مردم پاسخ بیشتر و بهتری داده شود نیاز است حداقل ۳۰ تا ۴۰ پایگاه جدید در سطح استان افتتاح شود.

وی با اعلان اینکه بیشترین معضل اورژانس پیش بیمارستانی در این استان، موضوع ناوگان آمبولانس است و دلیل آن فرسودگی ماشین آلات و نوع عدم تناسب ناوگان با شرایط اقلیمی استان است، اظهار داشت: اگر بتوانیم در یک زمان یک ساله حداقل ۴۰ درصد ناوگان اورژانس را تغییر بدهیم تا حدود زیادی مشکلات مردم برطرف خواهد شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان با اشاره به این که بیشترین موضوع تماس هایی که با اورژانس اصفهان گرفته می شود بستگی به فصل های سال دارد، اشاره کرد: بیماران قلبی، مغزی و افراد مسن بیشترین مشتری تلفنی اورژانس اصفهان هستند. البته در دو ماه گذشته مطالبی مانند گرمازدگی، غرق شدگی و اختلافات گوارشی بیشترین تماس ها را داشتند و الان همکاران ما در پایگاه های اورژانس درگیر بحث تصادفات جاده ای هستند.

زمانی یکی از اشکالات اورژانس پیش بیمارستانی را مزاحمت های تلفنی عنوان نمود و اظهار داشت: البته این معضل در اصفهان به تناسب کشوری کمتر است ولی مواردی وجود داشته که با پیگیری برخوردهای لازم انجام شده است.

منبع: