به گزارش آنی غذا مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: هرگونه تماس تلفنی یا پیامکی با شهروندان با ادعای عرضه یا فروش کارت هوشمند بیمه سلامت یا بیمه تکمیلی سلامت، سو استفاده از نام سازمان بیمه سلامت ایران است و این تماس ها به هیچ عنوان از سوی سازمان بیمه سلامت ایران نیست.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، سید مهدی میرشاه ولد درباره کلاهبرداری از شهروندان و بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران با تماس تلفنی اظهار داشت: سودجویان با روش های مختلفی تلاش می کنند که شهروندان را برای فروش بیمه های تکمیلی قانع کنند. این افراد از عباراتی مانند «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» برای این منظور سوء استفاده می نمایند.
وی افزود: سازمان بیمه سلامت ایران هیچ گونه تماس تلفنی با شهروندان یا بیمه شدگان برقرار نمی کند و اصولا چیزی به نام «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» در ارتباط با این سازمان وجود ندارد و این تماس ها با هدف کلاهبرداری از شهروندان از سوی برخی افراد سود جو برقرار می شود.
میرشاه ولد اظهار نمود: این کلاهبرداران در تماسهای تلفنی خود با شهروندان، اطلاعات اولیه ای از شهروندان عرضه و با روش های روان شناسی اطلاعات دیگری کسب می کنند و با تجمیع این اطلاعات، فرد را در وضعیتی قرار می دهند که فکر کند اگر هزینه مورد ادعا را پرداخت نکند، بیمه او قطع یا امکان بیمه شدن از وی سلب می شود.
وی تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به هیچ وجه انجام بیمه به صورت تلفنی نداشته و هرگونه تماس تلفنی با محتوای صدور «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» یا عناوین مشابه آن، مورد تایید این سازمان نیست و در بیشتر موارد کلاهبرداری است.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: شهروندان و بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران هرگونه سوال در مورد بیمه سلامت را می توانند از راه سامانه تلفنی ۱۶۶۶ با کارشناسان این سازمان در بین بگذارند و پاسخ مناسب را دریافت نمایند.
منبع: anighaza.ir