درمان جدید طاسی با قند طبیعی

آنی غذا: خراسان رضوی نتایج تحقیقات اخیر پژوهشگران دانشگاه شفیلد، انگلستان و دانشگاه کامست پاکستان ممکنست برای میلیونها مرد در سرتاسر جهان که با الگوی طاسی مردانه مواجهند، امیدوارکننده باشد.
مدیکال گزارش کرد، طاسی با الگوی مردانه، علت اصلی ریزش مو در مردان است که تا ۵۰ درصد از جمعیت مردان جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. این عارضه بطور معمول با عقب رفتن خط مو یا طاسی در بالای سر آغاز می شود و به تدریج برمبنای الگوی مشخصی پیشرفت می کند.
گروه تحقیقاتی به کشف جالبی دست یافتند؛ قند طبیعی در بدن انسان، معروف به ۲-دی اوکسی-دی-ریبوز (۲-deoxy-D-ribose) می تواند رشد مو را تحریک کند.
نتایج تحقیق امیدوارکننده بر روی موش ها نشان داد این قند حیاتی برای فرآیندهای بیولوژیکی گوناگون لازم است و پتانسیل تشویق رشد مجدد مو را دارد همین طور استراتژی درمانی جدیدی برای مقابله با ریزش مو ارائه می کند.
پژوهشگران در حین بررسی این که چگونه ۲-دی اوکسی-دی-ریبوز با ترویج تشکیل رگ های خونی جدید به بهبود زخم کمک می نماید، متوجه شدند که موهای اطراف زخم های درحال بهبودی، سریعتر از آنهایی که درمان نشده بودند رشد می کنند. این کشف آنان را به آزمایش ۲-دی اوکسی-دی-ریبوز بر روی موش های مبتلا به ریزش موی ناشی از تستوسترون سوق داد.
آنان متوجه شدند که این قند نه فقط تشکیل رگ های خونی جدید را تشویق، بلکه رشد مجدد مو را نیز تحریک می کند.
نتایج نشان میدهد قند دئوکسی ریبوز ممکنست به اندازه ماینوکسیدیل، درمان رایج ریزش مو، در تحریک رشد مجدد مو موثر باشد. این کشف، رویکرد جایگزین بالقوه برای رشد مو با بهره گیری از قند طبیعی ارائه می دهد.
طاسی با الگوی مردانه بیماری شایع است که مردان را در سرتاسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد، اما هم اکنون فقط ۲ دارو دارای مجوز سازمان غذا و دارو آمریکا برای درمان آن وجود دارد.
نتایج مطالعات نشان می دهد پاسخ برای درمان ریزش مو ممکنست بسادگی استفاده از قند دئوکسی ریبوز طبیعی برای تقویت خون رسانی به فولیکول های مو و تشویق رشد مو باشد.
پروفسور مک نیل افزود تحقیقی که ما انجام داده ایم در مراحل اولیه، اما نتایج آن امیدوارکننده است و تحقیقات بیشتر را ایجاب می کند. این مورد می تواند رویکرد دیگری را برای درمان این بیماری عرضه نماید که می تواند بر چهره و اعتماد به نفس مردان تاثیر بگذارد.
پروفسور محمد یار از دانشگاه کامست پاکستان اظهار داشت: این قند، طبیعی، ارزان و پایدار می باشد و ما نشان داده ایم که می توان آنرا از انواع ژل های حامل یا پانسمان ها بهره برد و این موارد موجب می شود کاندیدای جذابی جهت بررسی بیشتر درمان ریزش مو در مردان باشد.