میلیونها نفر در خطر گرمای شدید در انگلیس

به گزارش آنی غذا، روزنامه «گاردین» با انتشار نتایج یک تحلیل تازه گزارش داد اگر مقامات انگلیس برای حفاظت از شهروندانشان در مقابل تغییرات آب وهوایی اقدام کافی انجام ندهند، زندگی دست کم ۶ میلیون نفر در این کشور بر اثر گرمای شدید به شکل جدی به خطر خواهد افتاد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، تحلیل گران می گویند با این وجود این آمار تخمینی در مورد تعداد افرادِ در معرض خطر، محافظه کارانه است و با در نظر گرفتن افراد در هر سنی که دارای معلولیت یا مشکلات سلامتی و بهداشتی هستند، تعداد واقعی احتمالا افزایش خواهد یافت.
گزارش گروه کمپین «دوستان زمین» نشان داده است افراد مسن تر و خردسالان، صدمه پذیرترین گروه ها در مقابل موج گرما هستند به صورتی که ۱.۷ میلیون کودک زیر پنج سال و ۴.۳ میلیون بزرگسال بالای ۶۵ سال در صدمه پذیرترین محله های انگلیس در مقابل گرما، زندگی می کنند.
این تحلیل مبتنی بر تحقیقات قبلی کارشناسان در دانشگاه منچستر و گروه دوستان زمین است که ۱۵ هزار و ۶۶۲ محله صدمه پذیر در مقابل گرما را شناسایی کرده بود و بیرمنگام، شهری با بیشترین خطر در بین این مناطق ارزیابی شده است.
بیشتر بخوانید:
رکورد تازه گرمای جهانی؛ اهداف کلیدی در مهار گرمایش زمین محقق نشده است محله های صدمه پذیر در مقابل گرما به مناطقی اطلاق می شود که در معرض دوره های طولانی هوای بسیار گرم و غیرمعمول برای این نواحی به مدت پنج روز یا بیشتر هستند، شرایطی که در صورت وقوع بحران آب و هوایی، شایع تر می شوند.
کارشناسان تاکید می کنند برنامه های جدید دولت انگلیس باید شامل اجرای پروژه های عایق بندی برای خنک نگهداشتن خانه ها و مدارس در تابستان و همینطور گرم نگهداشتن آنها در زمستان باشد/عکس: آناتولی در مناطقی که بعنوان پرخطر به لحاظ موج گرما شناخته شده اند، ۳.۷ میلیون نفر با فشار خون بالا، ۱.۵ میلیون نفر مبتلا به آسم و ۱.۶ میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند. همه این مشکلات سلامتی در اثر گرمای شدید، تشدید می شود و در بعضی موارد می تواند تهدید کننده زندگی فرد باشد.
این گروه استدلال می کند طرح هایی که توسط دولت قبلی انگلیس عرضه شده است به اندازه کافی از مردم در نقاط مختلف این کشور در مقابل نتایج قابل پیشبینی بحران آب و هوا محافظت نمی کند و دولت جدید حزب کارگر انگلیس باید برنامه های بسیار قوی تری عرضه نماید تا اطمینان حاصل کند افرادی که بیشتر در معرض خطرات شدید آب و هوایی هستند به اندازه کافی محافظت می شوند.
مایک چایلدز، رئیس علم، سیاست و تحقیق در گروه دوستان زمین تصریح کرد: رکوردهای دمای جهانی سال به سال شکسته می شود اما برنامه های بریتانیا برای انطباق با بحران آب و هوا بسیار کمتر از آن چه برای حفاظت از جوامع خط مقدم نیاز است، فاصله دارد. این شکست، جان و سلامت میلیونها نفر را به خطر می اندازد.

منبع: