کاهش امید به زندگی در آلمان

آنی غذا: یک مطالعه جدید نشان میدهد میانگین امید به زندگی در آلمان کم شده است و مردم این کشور بطور متوسط ۱٫۷ سال کمتر از سایر کشورهای اروپای غربی زندگی می کنند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، مطالعه جدید «موسسه فدرال تحقیقات جمعیت» و «موسسه ماکس پلانک» در آلمان نشان میدهد میانگین امید به زندگی در این کشور کم شده بطوریکه مردم آلمان بطور متوسط ۱.۷ سال کمتر از مردم سایر کشورها در غرب اروپا عمر می کنند و این در حالیست که میانگین امید به زندگی در اسپانیا ۸۳.۲ سال و در آلمان ۸۰.۵ سال است.
بگفته کارشناسان، این شکاف در میانگین امید به زندگی در آلمان، در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی در دو دهه گذشته بالا رفته است.
بر طبق این مطالعه که داده های ۱۵ کشور اروپای غربی همچون سوئیس، اتریش، دانمارک، انگلیس و فنلاند را مورد بررسی قرار داده، آلمان در سال ۲۰۰۰ میلادی حدود ۰.۷ سال از میانگین امید به زندگی، در مقایسه با کشورهای دیگر اروپای غربی عقب بود و این شکاف تا سال ۲۰۲۲ به ۱.۷ سال افزوده شد.
در صورتیکه میزان مرگ و میر در افراد زیر ۵۰ سال در آلمان با سایر کشورهای غرب اروپا برابر است، ولی این نرخ در بین افراد ۶۵ ساله به بالا در این کشور بسیار بیشتر برآورد می شود.
در عین حال زنان در آلمان خصوصاً زنان بالای ۷۵ سال، نسبت به همسالان خود در سایر کشورهای اروپای غربی، نرخ مرگ و میر بیشتری دارند. مرگ و میر مردان آلمانی در سنین میان ۵۵ تا ۷۴ سال فاصله بسیاری با همسالان آنها در سایر کشورهای اروپایی دارد.
به گزارش دویچه وله، کارشناسان می گویند این تفاوت را می توان خصوصاً به سبب نرخ بالاتر مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی و عروقی در آلمان توضیح داد. آنها تاکید می کنند پیش گیری از این بیماریها به ویژه بوسیله کنترل مصرف تنباکو و سیگار و رواج تغذیه سالم و تشخیص سریع بیماریهای قلبی عروقی برای افزایش میانگین امید به زندگی بسیار لازم است.
این مطالعه همین طور نشان داد هم اکنون مردم سوئیس با ۸۳.۵ سال، بیشترین میانگین امید به زندگی را در اروپای غربی دارند. همین طور میانگین امید به زندگی در اسپانیا ۸۳.۲ سال و در آلمان ۸۰.۵ سال است.
متوسط طول عمر یا میانگین عمر (Life Expectancy) یک شاخص آماری است که نشان میدهد افراد یک جامعه به طور متوسط چقدر عمر می کنند یا به عبارت دیگر، انتظار می رود چقدر عمر کنند.