به گزارش آنی غذا ایسنا/قم مدیركل تامین اجتماعی قم اظهار داشت: سفارش ما به بیمه شدگان، بازنشستگان و كارفرمایان این است كه بجای بازگشت حضوری به شعب و كارگزاری ها از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی استفاده كنند.
به گزارش آنی غذا به نقل از روابط عمومی اداره كل تامین اجتماعی قم، علی اصغر دادخواه درگفت و گویی گفت: باتوجه به شیوع ویروس كرونا، به تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و كارفرمایان سفارش می نماییم كه پیش از بازگشت حضوری به شعب و كارگزاری های تامین اجتماعی ابتدا بوسیله درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https: //eservices.tamin.ir/ درخواست خودرا ثبت و پیگیری كنند.
وی با اشاره به این كه مهمترین خدمتی كه بیمه شدگان جهت استفاده از آن به واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی بازگشت می كنند، مربوط به دفترچه های درمانی است، اضافه كرد: سفارش ما به افرادی كه قصد دریافت دفترچه جدید دارند، این است كه پیش از بازگشت حضوری به شعب و كارگزاری های سازمان تامین اجتماعی ابتدا ازطریق سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس https: //eservices.tamin.ir/ درخواست خودرا ثبت كنند تا در زمان حضور در واحدهای مربوطه؛ تحویل دفترچه آنان در كمترین زمان ممكن صورت گیرد.
دادخواه افزود: ثبت و پیگیری درخواست های برخورداری از تعهدات كوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی از دیگر موضوعات بازگشت بیمه شدگان و بازنشستگان به واحدهای اجرایی برشمرد وگفت: درحال حاضر خیلی از خدمات كوتاه مدت از قبیل كمك هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و ایام بارداری، كمك هزینه اروتز و پروتز و كمك هزینه كفن و دفن و بسیاری دیگر از خدمات سازمان تامین اجتماعی بوسیله درگاه خدمات غیرحضوری قابل انجام است.
مدیركل تامین اجتماعی قم دریافت فهرست و حق بیمه را نیز مهمترین موضوع مربوط به كارفرمایان برشمرد و اظهار داشت: درحال حاضر نیز حدود ۹۸ درصد از فهرست و حق بیمه كارگاه های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری انجام می شود و نیازی به بازگشت حضوری به شعب و كارگزاری های تامین اجتماعی نیست.
دادخواه درانتها اضافه كرد: خدمات غیرحضوری بهترین جایگزین برای بازگشت حضوری به شعب و كارگزاری های سازمان تامین اجتماعی است و باتوجه به شیوع ویروس كرونا به بیمه شدگان، بازنشستگان و كارفرمایان سفارش می نماییم حتی الامكان از خدمات غیرحضوری استفاده كنند.
منبع: آنی غذا